سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسلام ناب

به نقل از سایت خدمت

دو سال پیش درچنین روزهایی !

20 اردیبهشت 1384 
ساعت 07:06
Tuesday, May 10, 2005

اشاره:
دو سال پیش دقیقاً درچنین روزهایی که وزارت کشور در صدور حکم دکتر احمدی‌نژاد بعنوان شهردار تهران با اما واگر‌های مختلف تعلل می‌کرد و داد رسانه‌های وابسته به پایگاه اصلاح طلبان در تخریب شخصیت ایشان به اوج رسیده بود، روزنامه کیهان درصفحه 14 شماره 17653 مورخ 14/2/82 درپاسخ به این خط تبلیغاتی که مشابه خط تبلیغاتی مقطع فعلی است طی مقاله‌ای باعنوان «آشنایی بایک راست افراطی » مطلبی چاپ کرد که درج عین مقاله رابرای تنویر افکار عمومی مفید می دانیم.
بااین توضیح که دو سال پیش درزمان چاپ این مقاله کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی احمدی‌نژاد درپاسخ به رویکرد واستقبال مردم کاندیدای ریاست جمهوری شود .
آشنایی با یک راست افراطی
از وقتی که نام دکتر محمود احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران مطرح شده تحرک شبکه‌های سخن پراکنی محافل تندرو مدعی اصلاح طلبی هم برای تخریب شخصیت ایشان شروع شد. چون نامبرده شخصیتی مومن ومتعهد، دانشگاهی، ساده زیست وبا تجربه مدیریت موفق ودرخشان است بنابراین محافل مذکور دلیل وسندی برای ترور شخصیت شهردار آینده تهران ارائه نمی‌کنند وتنها بهانه آنها به زعم خودشان موضوعاتی مانند «تعلق خاطر وی به جناح راست»یا «نماد بارز بازگشت به تفکرات افراطی» می‌باشد.
کسانی که آقای دکتر احمدی‌نژاد را می شناسند براحتی می‌توانند مفهوم«تفکرات افراطی» رادرادبیات اصلاح طلبان ترجمه کنند بنابراین ذکر نمونه عملکرد ورفتارها ومنش‌های ایشان رابرای ترجمه اتهامات ساخته وپرداخته شبکه تبلیغاتی اصلاح طلبان لازم می‌داریم.
نگارنده توفیق داشته چندین سال هم قبل از دوم خرداد وهم چندسال بعد ازآن درپست مدیریت ومدیریت کل درزیر مجموعه وزارت کشور فعالیت داشته واز نزدیک با عملکرد عناصر وسلایق مختلف آشنایی داشته باشد و مدتی نیز بعنوان مدیر زیرمجموعه استانداری تحت مدیریت دکتر احمدی‌نژاد همکاری داشته‌ام واز نزدیک شاهد توانمندی ودرایت وتلاش ودلسوزی وپاکی وهمچنین حساسیت ایشان به رعایت قانون بود.
نگاه مردم استان نوپای اردبیل به عملکرد دکتراحمدی‌نژاد چنان است که حتی مخالفین تفکرسیاسی ایشان نیز به منظور کسب نظر ورای مردم اسم احمدی‌نژاد رابه غیرنیکی یاد نمی‌کنند. نام احمدی‌نژاد مانند قهرمانان در ذهن مردم استان اردبیل باقی مانده است وانصافاً ‌کسی نمی‌تواند منکر این واقعیت باشد.درمورد توانمندی ومدیریت ایشان همین بس که طبق گزارش رسمی سازمان برنامه وبودجه کشور، استان تحت مدیریت ایشان سه سال پشت سرهم درسرعت اجرای طرح‌های عمرانی وصرفه جویی درهزینه‌ها رتبه اول استان‌های کشور را کسب کرد.
درمورد تلاش شبانه روزی ایشان ذکرخاطره‌ای را خالی از فایده نمی‌بینم، درایام وقوع حادثه زلزله دلخراش دراردبیل چند ستاد برای کمک رسانی تشکیل شده بود که توسط ستاد مرکزی یعنی دفتر استاندار هدایت می‌شد ساعت سه نصف شب برای اعزام به یکی از ستادها به استانداری و دفتر استانداررفتم ملاحظه کردم دکتر احمدی‌نژاد علی رغم اینکه به علت شکستگی پایش با عصا راه می‌رفت عصای خودرا بغل میز گذاشته وخود شخصاً‌ جریان کمک رسانی ونجات مجروحین ومصدومین راپیگیری می‌کند درکمترین زمان ممکن برنامه‌های بازسازی شروع وتازمان شروع فصل سرمای سال بعد قسمت اعظم خرابی‌های ناشی از زلزله به نحو احسن بازسازی شد وموجبات تحسین مردم ومسئولین کشور را فراهم آورد.
درخصوص احترام به قانون ومقررات ، ایشان واقعاً‌یک الگوست، دراواخر سال 1375 به اتفاق دکتر احمدی‌نژاد برای بازدید از شهرهای مغان رفته بودیم درراه بازگشت درایست وبازرسی پلیس راه اردبیل جلوی خودرو حامل استاندار راگرفتند واز راننده خودرو مدارک خواسته وهویت سرنشینان خودرو ومبداً‌و مقصد آنها را پرسیده بودند بنده به اتفاق محافظ‌آقای دکتر احمدی‌نژاد درخودرو دیگری نشسته بودیم وپشت سرخودرو حامل استاندار حرکت می‌کردیم بعداز یک دقیقه توقف خودرو انها راه افتاد ومحافظی که درکنار بنده نشسته بود به قصد تذکر به سرباز از ماشین پیاده شد. احمدی‌نژاد که از پشت شیشه ماشین این صحنه را دید بلافاصله بابی سیم به بنده گفتند به محافظ بگویید ازسرباز به خاطر دقت درانجام وظیفه اش تشکر کند تاکید کرد مشخصات سرباز را یادداشت کنیم تابه فرماندهی منطقه برای تشویق ایشان اعلام شود.
خوب این روش وبلند نظری راه مقایسه کنید با منش یک استاندار مدعی اصلاح طلبی که اتفاقا ً‌دریکی از استانهای شمال غربی کشور چند سال پیش بدون هماهنگی می خواست وارد قسمت ممنوع فرودگاه شودوسرباز درراستای انجام وظیفه جلوگیری کرده بود وماجرا به هفت تیر کشی از طرف استاندار می کشد ونهایتاً‌با شکایت سرباز موضوع به مراجع قضائی ارجاع شده بود .
درمورد مردمی وساده زیست بودن دکتر احمدی‌نژاد برای شما خاطره‌ای دارم، دوسال پیش برای دیدن ایشان به دانشگاه علم وصنعت رفتم دانشجویان دانشکده عمران دور اورا گرفته بودند یکی درمورد موضوع فوق لیسانس خود با وی صحبت می کرد یکی سوال مطرح می‌کرد و هر کدام کار خاص خود راداشتند بالاخره آخروقت کاری بود وبعداز رفع ورجوع امور دانشجویان قرار شد قسمتی از مسیر رابا هم برویم سوار خودرو ایشان شدیم یک پیکان آبی رنگ مدل پایین بود دریکی از خیابانها که اسم آن یادم رفته است دوجوان که بنزین ماشینشان تمام شده بود ایستاده بودند واز خودروهای عبوری کمک می خواستند . آقای دکتر با کمال حوصله ماشین رانگه داشت طرف آنها رفت و با شلینگ از ماشین خود بنزین کشیده وکارآن‌ها راه انداخت.
واما باز هم چندروز پیش دریکی از دانشگاهها دراتاق معاون دانشکده به اتفاق دو سه نفر نشسته بودیم .صحبت از نامزدهای مطرح برای تصدی شهرداری تهران شد واسم احمدی‌نژاد نیز به میان آمد درهمان لحظه یکی از مدیران دانشکده که از قضا به یکی ازگروههای سیاسی غیرقانونی نیز تعلق خاطر دارد وکمی هم رک گو است به جمع ما پیوست وشریک بحث شد ایشان گفت: به نظر من دکتر احمدی نژاد شهردارنمی شود.
گفتیم چرا؟ گفت«بابا ایشان خیلی متدین است» گفتم مگر چه اشکالی دارد؟ گفت، از اوایل انقلاب درجایگاه مدیریت است، الان 25 سال از انقلاب گذشته ، طرف یک خانه درست حسابی برای خود ندارد، این هم شورش را دراورده است.
خوب این آدم با این مشخصات وروش‌ها ومش‌ها با مدرک دکترای عمران آن هم با گرایش حمل ونقل با کوهی از تجربه مدیریت کلان و روحیه با عظمت وبی تفاوتی نسبت به مواهب دنیا قابل مقایسه با کسانی نیست که به قول ملایمان علی(ع) فکر می کنند پست‌ها ومسئولیت ها بسان طعمه است وباید آن را بدرند و بین نزدیکان خود تقسیم کنند یا از فلان مفسد اقتصادی چند صد میلیون تومان بگیرند و هزینه ستاد انتخاباتی خودرا تامین کنند.
خوب براین آدم با آن مشخصات هرنام وعنوانی می‌خواهند بگذارند.
مردم ایران سالهاست که برای چنین مسئولانی له له می‌زنند.

م.عباسی                                       منبع: سایت خدمت


جنایات شهردار تهران فاش شد _ به نقل از روزنامه‌ی کیهان

هر کاری می کنم نمی تونم این عادت بد نوشتنم رو ترک کنم . بهم می گن بابا اینقدر به گروه فشار گیر نده مگه میشه ، هر روز یه کاری می کنن . دو سه روز پیش باجناق اقای چیز تونستند یکی دیگه از جنایات گروه فشار رو برملا کنن :

از آنجا که بالاخره یعنی پس از گذشت 8 سال جناب آقای خاتمی متوجه بحران ترافیک در شهر تهران شدند ما هم ذیلا دلایل بد بودن شهردار تهران را به ترتیب چیز می آوریم:
1- مهمترین دلیلی که نشان می دهد دکتر احمدی نژاد، آدم بی خودی است، این است که اوشان مثل شهید رجایی وقتی کنار محافظان خود می ایستد، آدم تعجب می کند که آخر این چه مدیری است که لباس محافظانش از لباس خودش گران تر و با کلاس تر است!
2- در بی تربیت بودن شهردار تهران همین بس که تا به حال به مناسبت روز تولد فرزند یکی از معاونین خود از پول بیت المال برای آن عزیز دردانه پراید، کادو نبرده اند!؟... خسیس بازی تا به کجا؟
3- از جمله دلایلی که ثابت می کند دکتر احمدی نژاد شهردار خوبی نیست این است که به جای این که دو ساعت برای مردم سخنرانی کند، 7 ساعت مثل آدم های بی کار به درد دل های مردم گوش می دهد. کانه هیچ کاری در شهرداری مهم تر از شنیدن حرف شهروندان و حل کردن مشکلات اوشان نیست!
4- دکتر احمدی نژاد برخلاف شهرداران تهران در دو دولت سازندگی و چیزلاحات، نه تنها عرضه تهیه یک خانه اشرافی در مناطق شمالی شهر تهران را ندارند بلکه تا به حال هیچ کس اوشان را در ماشین ضدگلوله ندیده است. وانگهی شهرداری که بلد نباشد پیپ بکشد، حالا هی برای مردم کار کند!
5- در بدذاتی! دکتر احمدی نژاد یکی از دلایل هم این است که اوشان به جای این که مالیات و عوارضی را که از مردم می گیرد به احزاب بدهد، صرف امور نامشروعی مثل وام ازدواج می کند!
6- شهردار تهران، چند صباح بعد از مدیریت در شهر تهران باعث شد که مردم بفهمند شعار اصلاحات را چیزطلبان دادند اما اصول گرایان به آن عمل کردند. سر همین اگر نمایندگان مجلس ششم به جای تحصن، خودشان را هم دار می زدند، باز کک مردم نمی گزید. آیا نباید به خاطر این کارها که همه اش زیر سر احمدی نژاد است به اوشان فحش بی تربیتی داد؟!
7- دلیل هفتم، همچین محکم نیست، بی خیالش می شوم!!
8- احمدی نژاد پایه گذار این بدعت بود که مردم از مدیران به جای شعار، کار مطالبه کنند. آیا همین مسئله جرم کوچکی است و مگر در قرآن نیامده: الفتنه اشد من القتل؟!
9- اخیراً کاشف به عمل آمده که شهردارتهران به جای ادوکلن های 300هزار تومانی، از عطرهای حومه شاه عبدالعظیم استفاده می کند. جنایتی که حتی بیجه هم مرتکب نمی شد!
10- دکتر احمدی نژاد تا ساعت دوازده شب در سرکار خود می ماند. صبح هم ساعت 6 کارش را شروع می کند. شما قضاوت کنید که یک مدیر تا چه حد باید جانی و خیانت کار باشد؟!
11- از دیگر دلایل بد بودن دکتر احمدی نژاد این است که قیافه اش نه شبیه کرباسچی است، نه الویری و نه ملک مدنی. حالا قیافه بخورد توی سرشان، 20 سال است همین کت و شلوار را می پوشد!؟
12- شاید بزرگ ترین جرم شهردارتهران، امیدوار کردن مردم به کارآمد بودن نظام باشد. چرا که نه! جز این است که اوشان نان انقلاب را در حد مختصر، می خورد و با کمال وقاحت حاضر نیست مثل بعضی حضرات برای ضدانقلاب خدمت نماید؟!
13- دکتر احمدی نژاد برخلاف دیگر شهرداران تهران، حاضر نیست سیاست هایی را اتخاذ کند که به گران تر شدن شهر تهران منجر شود؛ این تن بمیرد؛ اوشان بیشتر به حاجی ارزونی ها شباهت ندارد تا شهردارتهران؟!
14- چندی پیش شهردارتهران برای حل مشکل ترافیک علاوه بر احداث اتوبان های جدید و اصلاح برخی اتوبون های قدیمی، خواهان برچیده شدن بساط نمایشگاه بین المللی از محل فعلی شد. این در حالی است که وزرای همین آقای خاتمی با این کار اوشان که گره ترافیک را تا حدی باز می کرد، مخالفت کردند. این گذشت تا اینکه هفته گذشته رئیس جمهور بالاخره متوجه ترافیک تهران شدند. خب این وسط چرا آقای احمدی نژاد باید بی گناه باشد؟! خود همین جرم کوچکی است؟!
15- چندی پیش چیزنامه ها لیست مدیرانی را که از شهرام جزایری، پول هنگفت گرفته بودند، چاپ کردند و چون نام آقای احمدی نژاد در این لیست نبود، معلوم می شود که اوشان اصلاً مدیر نیست!؟
«باجناق آقای چیز»



منبع: روزنامه کیهان


سخنان دکتر احمدی نژاد در جمع هزاران تن از مردم اراک

دکتر محمود احمدی نژاد شنبه شب در جمع هزاران تن از مردم اراک در مسجد حاج تقی خان این شهر افزود: این کشور یک خانواده بزرگ است و همه اعضای آن باید با هم پیشرفت کنند و اگر بخواهیم ثروت و رفاه را بین مردم به طور یکسان و برابر توزیع کنیم، باید عدالت به روح و ضابطه حاکم بر تمامی تصمیم گیریهای و سیاستگذاریها تبدیل شود زیرا در غیر این صورت با شکل گیری قله های ثروت، قدرتمندان اقتصادی با دراختیار گرفتن رسانه ها، احزاب و گروههای سیاسی، فساد و تبعیض را به درون نظام نفوذ می دهند و امکان اجرای عدالت را سلب می کنند.

استاد و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، ریشه مشکلات امروز کشور را نتیجه دور شدن از اسلام دانست و اظهار داشت: الگو پذیری از اقتصاد شرق و غرب و وانمود کردن حزب بازی و گروه بازی به عنوان نماد توسعه سیاسی حاصل دور شدن دولتمردان و صاحب منصبان از اسلام به عنوان یک دین کامل و تامین کننده سعادت بشر است.
وی حل مشکلات امروز کشور را مستلزم بازگشت به اسلام و تشکیل دولت عدالتخواه دانست و تصریح کرد: بازگشت به اسلام به معنای آن است که حلال و حرام در متن برنامه ریزیهای کشور ، جای خود را پیدا کند و رانت خواری که نمادی از حرام خواری است به زرنگ بازی تعبیر و تفسیر نشود و صداقت و سلامت و پاکی در جای جای دستگاه اداری و اجرایی کشور جاری و قابل رویت باشد.

دکتر احمدی نژاد با انتقاد شدید از کسانی کشورهای درجه ۲ و ۳ را به عنوان الگوی سیاسی ایران در نظرگرفته اند، گفت: ملت مسلمان ایران انقلاب کرد تا چهره سیاه و مشوه دنیا را به نور اسلام ناب روشن کند و همه دنیا را به رنگ اسلام در آورد. ظرفیت و توانمندی تحقق این هدف متعالی در ملت شایسته و برگزیده ایران وجود دارد و کافی است راه درست را بشناسیم و آن را با ایمان کامل به حقانیت خویش و استعانت از خداوند متعال طی کنیم.
وی در ادامه سخنانش بر ضرورت حضور مسوولان و کارگزاران کشور در میان مردم تاکید کرد و گفت: از روی کاغذ و گزارشهایی که در کاخها به دست افراد می رسد، نمی توان درد مردم را لمس کرد. مسوولان کشور اگر می خواهند برای ملت برنامه ریزی کنند باید به میان توده های مردم و بویژه محرومان و پابرهنگان بروند تا بتوانند یک پیوند پایدار و سازنده را میان برنامه ها و سیاستهای کشور با خواستها، مشکلات و نیازهای مردم برقرار کنند. شهردار تهران دولت اسلامی را برای مردم کم هزینه و پربازده توصیف کرد و افزود: در دولت اسلامی مدیران باید به دنبال تامین بیشترین رفاه برای مردم و کمترین برخورداری برای خود باشند و اینگونه نباشد که یک مدیر به محض دریافت حکم انتصاب خویش در جست و جوی خانه های میلیاردی در شمال شهر برآید.

وی مرتبط کردن کاخ نشینی و اسراف در هزینه از بیت المال با آبروی نظام را تقبیح کرد و گفت: آبروی نظام در اجرای عدالت، رفع فقر و تبعیض، جلب رضایت مردم ، ترویج فرهنگ اسلام و رفتار صادقانه و صمیمانه میان مسوولان با مردم است.خاصه خرجیها و صرف هزینه های چند صد میلیون تومانی از کیسه بیت المال برای دکوراسیون اتاقها، موجب اقتدار و تدبیر و توانمندی برای مسوولان نخواهد شد و کسانی که ضعف و ناتوانی خود را در پشت دکورها و ساختمانهای گران قیمت پنهان می کنند، به بیراهه کشیده شده اند.
دکتر احمدی نژاد بر ضرورت حذف فاصله میان دولت و ملت تاکید کرد و افزود: دولت متعلق به ملت است و باید به مردم بازگردانده شود و لازمه تحقق این هدف نیز یکرنگی و صداقت مسوولان کشور با مردم است.
وی خالی بودن دست دولت برای حل مشکلات مردم را مردود دانست و گفت: اگر دولت پول ندارد، سازمانها و شرکتهای دولتی، هزینه برجهای دهها میلیارد تومانی را از کجا تامین می کنند و چرا سالانه دهها میلیون دلار از بودجه عمومی برای سفرهای خارجی هزینه می شود. ما منابع به اندازه کافی در اختیار داریم اما از آنها به طور مناسبی استفاده نمی شود.
استاد و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تهران از ازدواج و اشتغال به عنوان دو مساله اساسی جوانان کشور یاد کرد و گفت که اگر یک درصد از بودجه کل کشور به این امر مهم اختصاص پیدا کند، نشاط و شادابی و امید در میان جوانان افزایش خواهد یافت.

وی در تشریح موضع خود در باره روند خصوصی سازی در کشور گفت: در ابتدا گفته شد که می خواهند کارها را به دست مردم بسپارند و چندی بعد آن را به خصوصی سازی تعبیر و تفسیر کردند و خصوصی سازی نیز مفهومی جز فروش اموال دولتی آن هم به عده ای خاص پیدا نکرد.
دکتر احمدی نژاد به افزایش سرمایه دهها میلیارد تومانی یک بانک خصوصی در یک دوره چهار ساله اشاره کرد و چنین روندی را موجب آسیب دیدن ساختار اقتصادی کشور دانست.
وی در پایان سخنانش حمایت مردم از نظام، قدرت اقتصادی، سطح پیشرفت علمی کشور و خودباروی را منشاء اقتدار مدیریت در سیاست خارجی برشمرد و افزود: ملت ایران مصمم است راه پیشرفت واقعی را برای کشور هموار کند و تحقق این مهم نیز مستلزم تشکیل یک دولت تحولگرا، عدالتخواه، مردمی، سالم، متواضع در مقابل مردم و حقیقتا خدمتگزار است.


استقبال پرشور هزاران نفر از مردم قم از دکتر احمدی نژاد

شهردار تهران گفت: اگر کسی بر اساس منافع شخصی وارد عرصه انتخابات شود و حتی به خیابان پاستور نیز راه پیدا کند، شکست خورده است.

 دکتر احمدی نژاد پنجشنبه شب در اجتماع پرشور هزاران نفر از مردم قم، تشکیل دولتی با جهت گیریهای کاملا اسلامی را یک نیاز و خواست اساسی ملت مسلمان ایران برشمرد و تاکید کرد: رحمت، منطق، هدایت، فداکاری ، پیشرفت واقعی و حداکثر رفاه، امنیت، آرامش و آسایش برای مردم ارمغان و ره آورد حاکمیت دولت اسلامی است.
وی افزود: انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری، فرصتی مهم برای شکل گیری یک دولت برخاسته از عمق اعتقادات و باورهای مردم است. دولتی که مبداء یک تحول بزرگ و بسیار مهم خواهد شد و اهمیت و تاثیر آن کمتر از خود انقلاب نیست.
گزیده سخنان دکتر احمدی نژاد در این اجتماع عظیم که با فریادهای تکبیر مردم همراهی می شد به شرح زیر است:


انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی ترجمان یک شورش ، طغیان ، حرکت احساسی ، تلاش عده ای برای کسب قدرت، براندازی یک سلسله و به قدرت رسیدن یک سلسله دیگر یا تامین منافع یک قشر خاص نیست، بلکه این انقلاب، ادامه نهضت انبیاء الهی، یک نقطه اوج و قله ای برجسته در بستر تاریخی نهضت انبیاء محسوب می شود و همه هویت، هستی و آینده ما و بشریت را تحت تاثیر قرار داده است.

برخی از ویژگیهای دولت اسلامی

• به تمامیت اسلام به عنوان یک دین کامل و تامین کننده سعادت بشر معتقد است.
• عدالت را روح و ضابطه حاکم بر همه جهت گیریها، تصمیم گیریها و اقدامات خود می داند.
• مردمسالاری را به مفهوم دخالت، نظارت و احساس مسوولیت مردم در اداره تمامی امور کشور می داند.
• حرمت بیت المال را به عنوان یکی از بزرگترین امانتهای مردم نگه می دارد.

سودهای کلان بانکی عامل سوداگری

• متن مردم به وامهای بانکی با سودهای ۲۴ درصد دسترسی ندارند زیرا قادر به بازپرداخت بهره های سنگین بانکی نیستند. از وامهای کلان بانکی، تنها عده ای خاص برخوردار می شوند و آنها نیز هیچگاه وامهای دریافتی را به دلیل سود آور نبودن وارد چرخه تولید کشور نمی کنند بلکه وارد بورس بازی، دلالی و سوداگری می شوند تا با کسب سودهای کلان بتوانند بهره های بانکی را بپردازند و خود نیز از عایدات آن بهره مند شوند و حاصل این روند ، چیزی جز تورم فزاینده و افزایش فاصله طبقاتی نیست .
• نظام بانکی کشور استدلال می کند که کاهش نرخ سود باعث می شود مردم سپرده های خود را از بانکها خارج کنند. این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد سپرده های بانکی، متعلق به ۳ درصد مردم است.
• طی سالهای اخیر بانکهای خصوصی راه اندازی و وارد یک چرخه ناسالم از فعالیت های به اصطلاح اقتصادی شده اند. کدام کار تولیدی را می توان سراغ گرفت که یک بانک خصوصی با ۱۵ میلیارد تومان سرمایه وارد آن شده و در طول ۴ سال سرمایه خود را به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش داده باشد؟


 

قله های ثروت

• عده ای می گویند اجازه دهید اول به توسعه برسیم و سپس عدالت را اجرا کنیم. آنها با این سخن خود نشان می دهند که از عدالت تعریفی در حد یک برچسب دارند. وقتی در نتیجه اعمال سیاستهای توسعه، افرادی خاص به قله های ثروت دست پیدا کردند، رسانه ها، گروهها و بلندگوها را نیز در اختیار خود می گیرند و حتی به قدرت سیاسی نیز دست اندازی می کنند و به این ترتیب مانع از اجرای عدالت می شوند.
• بدون اجرای عدالت ، امکان پیشرفت حقیقی و ماندگار وجود ندارد و حتی قادر به پاسداری از آزادیهای خود نیز نخواهیم بود.
• چرخش بیش از ۶۰ درصد از فعالیت اقتصادی کشور در شهر تهران با دارا بودن ۱۱ درصد جمعیت کل کشور، از نشانه های روشن بی عدالتی است. عامل این چرخش اقتصادی نه همه مردم تهران بلکه یک بخش خاص و محدود است و این تحول اقتصادی نیز پیام آور اشتغال و تولید نیست.
• می گویند که اقتصاد کشور ۵/۸ درصد رشد کرده است اما مردم حاصل این رشد اقتصادی را در سفره خود احساس نمی کنند.

تمرکز گرایی عامل اصلی مشکلات

• تمرکز بیش از حد نرم افزاری و سخت افزاری در تهران عامل بی عدالتی ناشی از چرخش ۶۰ درصد اقتصاد کشور در دست عده ای خاص و در عرصه ای غیر از تولید و اشتغال است .
• در بخش تمرکز سخت افزاری ، بیش از ۱۵۰۰ شرکت و سازمان دولتی که محل اصلی کار آنها در زاهدان ، سنندج ، بوشهر و ... است ، در تهران مستقر هستند. حضور این شرکتها و سازمانها در تهران، هزینه های سنگینی را بر دوش ملت تحمیل می کند ، زیرا از یک سو گرانترین ساختمانها را خریداری کرده اند که موجب بلوکه شدن سرمایه کشور می شود و از سوی دیگر هزینه های رفت و آمد مدیران پروازی سبب شده است که مدیریت پر هزینه و کم بازده در این بخشها شکل بگیرد.
• تمرکز نرم افزاری به معنای آن است که تمامی تصمیمات ریز و درشت کشور در تهران اتخاذ می شود. در حالی که این مناسبات باید از بین برود و با سپردن بسیاری از اختیارات به استانها، تنها در خصوص سیاستها و برنامه های کلان و اساسی در مرکز کشور تصمیم گیری به عمل آید.


 

مردمسالاری دینی

• در حاکمیت اسلام ، مردمسالاری دینی یک اصل اصیل محسوب می شود.
• امام و امت هر دو در قبال مسائل کشور مسوولیت دارند.
• بدون دخالت ، نظارت و احساس مسوولیت تک تک مردم ، اجرای احکام اسلام امکانپذیر نیست.
• نظارت عمومی تضمین کاملی برای اداره صحیح امور کشور است.
• وقتی دولت از تفکر اسلامی دور می شود ، شرایطی بوجود می آید ه در متن مردم هیچ حساسیتی نسبت به سرنوشت کشور احساس نمی شود.
• کشور را مردم می سازند و عدالت را هم مردم اجرا می کنند و دولت فقط باید بستر آن را فراهم کند.


 

بیت المال محترم است

• دولت اسلامی حرمت بیت المال را نگه می دارد و بیت المال را یکی از بزرگترین امانات مردم می داند.
• فردی که در یکی از مصادر امور قرار داشت و اخیرا به اتهام اختلاس دستگیر شد، ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دکوراسیون اتاق خود کرده است.
• بعضی ها ضعف و ناتوانی خود را در پشت دکورها پنهان می کنند و بر این باورند که دکور عامل تدبیر و اقتدار است.
• کسانی که اشرافی گری را باب کرده اند در برابر سوال دیگران، آن را به آبروی نظام مربوط می کنند.
• آبروی نظام به این است که در این کشور عدالت برپا شود ، همه مردم در رفاه باشند، در عرصه های مختلف شاهد پیشرفت روز افزون باشیم، مردم در آرامش و امنیت به سر ببرند، معنویت در کشور موج بزند.
• مگر حضرت امام (رض) با آنهمه عزت و اقتدار ، در کاخ زندگی می کرد؟
• بیچارگی و ذلت مسلمین از جایی شروع شد که سرمداران به کاخ نشینی روی آوردند.

ناتوان بودن ملت ایران یک دروغ بزرگ است

• این ادعا که گفته می شود ملت ایران توانایی حل مشکلات خود را ندارد، یک دروغ بزرگ است و ملت ایران بسیار تواناست.
• همه مشکلاتی که امروز داریم به دست توانای جوانان مومن و انقلابی کشور و با هزینه کم و بازدهی بالا قابل حل است.
• متاسفانه برخی ها ، ضعف های خود را به گردن نظام و اسلام می اندازند و اخیرا نیز وقیحانه با جهان سومی خواند ملت ایران ، ضعف و ناتوانی خود را به حساب ملت ایران می گذارند.
• به رغم همه مشکلات ، یقین و اعتقاد راسخ دارم که انقلاب اسلامی و ملت ما همه مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت و آن جامعه اسلامی ، مقتدر و پیشرفته را برپا خواهد کرد.
• مدیرانی که اعتقادی به مبارزه با فساد ندارند ، باید مسوولیتها را به دیگران بسپارند.


انتخابات ریاست جمهوری

• ظرف روزهای آینده ، فضای مبهم موجود ، ‌شفاف خواهد شد و مردم به راحتی می توانند از میان نامزدها، آن کس را که اصلح می دانند برگزینند.
• هم اکنون یک جنگ روانی برای جلوگیری از تشکیل دولت اسلامی به راه افتاده است .
• نقد وضع موجود و بیان ویژگیهای دولت اسلامی برای افکار عمومی ، یک وظیفه اساسی برای اندیشمندان اسلامی است.
• تشکیل دولت اسلامی به مفهوم قطع دست ایادی بیگانه و قطع دست متعرضین به بیت المال است .
• پافشاری هوشمندانه بر اصول ، تنها راه خنثی سازی تلاشهای نفاق افکنان است.
• عده ای در داخل و خارج از کشور دست به دست هم داده اند و می خواهند وانمود سازند که ملت ایران در یک شرایط بحرانی به سر می برد و برای نجات از این شرایط مردم باید به فرد خاصی رای بدهند. آنها وقتی ببینند کار از دستشان در رفته است ، ممکن است دست به یک سری کارها و حتی اقدامات خشن بزنند . مردم باید هوشیار باشند.

اصولگرایی

• اصولگرایی عنوانی و نشانی برای یک حزب ، جناح و طیف خاص نیست بلکه یک منش ، اخلاق و رفتار است . اکثریت مردم ایران اصولگرا هستند زیرا خواهان اصولی مانند عزت ، استقلال ، سربلندی ، پاکی و پاکدامنی هستند.
• از نگاه اصولگرایی ، در انتخابات به هیچوجه منافع شخصی مطرح نیست و اگر کسی با این نگاه وارد عرصه انتخابات شود ، حتی اگر به خیابان پاستور نیز راه پیدا کند ، شکست خورده است .
دکتر احمدی نژاد شهردار تهران در ادامه سفر کوتاه خود به شهر قم ، با جمعی از روحانیون ، نخبگان و پژوهشگران نیز دیدار و با آنان در باره مسائل مختلف کشور گفت و گو کرد.


همایش وبلاگ نویسان طرفدار کاندیداتوری دکتر احمدی نژاد در انتخابا

 

وبلاگ نویسان طرفدار شهردار تهران در "همایش وبلاگ نویس های طرفدار احمدی نژاد" گردهم می آیند .

به گزارش خبرنگار سایت خدمت این وبلاگ نویسان قصد دارند با این همایش و ایجاد شبکه وبلاگ نویسان حامی احمدی نژاد حمایت های تبلیغی خود را از شهردار تهران بطور رسمی آغاز کنند .

این همایش روز یکشنبه مورخه ۲۵/۲/۸۴ برگزار می شود .

علاقمندان به شرکت در این همایش ، مشخصات (نام و نام خانوادگی ، سال تولد ، تحصیلات ، شهر سکونت و شماره تماس) خود را به ایمیل زیر ارسال نمایند :
setade.ahmadinejad@gmail.com
 


چرا این همه تشریفات؟

یادم می آید در یکی از مسافرتهایی که در مشهد خدمتشان بودیم، اولین بار بود که برای زیارت حضرت رضا (سلام ا... علیه) در دوره نخست وزیری ایشان می رفتیم و طبق معمول ما یک برنامه غذایی را می بایست در خدمت حضرت می بودیم.
وقتی ما وارد شدیم استقبال عجیبی کردند، ایشان ایستاد به سخنرانی در صحن حضرت رضا (سلام ا... علیه) و مردم نیز دورش را گرفته و او را سر دوش گرفتند.
همانجا هم مهمان بودیم و برادر عزیز حجت الاسلام طبسی نایب التولیه آستان قدس و نماینده امام در آنجا نیز حضور داشتند. مابه همراه نخست وزیر پس از اتمام سخنرانی ایشان آمدیم؛ همه مسؤولین استان و شهر مشهد آنجا بودند. سفره غذا را نیز از قبل آماده کرده بودند و فقط چیزهای معمولی در آن بود.
شهید رجایی ابتدا نشست و نگاهی به سفره کرد و گفت: چرا اینطور سفره غیر معمولی چیده شده است؟ از ایشان سؤال کردند منظورتان چیست؟ کجای این سفره غیر معمولی است؟ پاسخ دادند چرا دو نوع خورشت است؟ چرا پپسی و کانادای اضافی؟ چرا ماست؟ چرا این همه تشریفات؟
همه کسانی که تشریف داشتند می دانند که سفره غذا یک سفره معمولی حتی خانواده های متوسط بود و همین را هم رجایی در حد اسراف می دید. اشاره کرد و گفت: اگر اینها را جمع نکنید، من از این غذا نخواهم خورد. و تقریبا در حال برخاستن و نیم خیز شده بود که برادرن میماندار که پذیرایی می کردند، گفتند آقا چیزی نیست یک سفره معمولی است ولی چون قاطعیت او را دیدند مجبور شدند همه آنچه را در سفره زیادی می نمود - مثل یک نوع خورشت، میوه ها و نوشابه ها- بردارند و سفره شد، شامل یک نوع غذا و خورشت و نفری یک نوشابه.
شهید رجایی در اینجا با این عمل یک بار دیگر به همه زمامداران و مسؤولین استان که حضور داشتند درسی داده و آنها را برای ادامه مسؤولیتشان آماده نمود و به راستی مگر غیر از این هم می توان از او انتظار داشت؟
پس از صرف غذا تنها به این عمل خود قناعت نکرد بلکه استاندار را ملاقات کرده به او گفت: من تعجب می کنم که شما هنوز هم تغییر موضع نداده اید، دنیا می داند که ما واقعا از انقلابمان چه می خواهیم و چه کار باید بکنیم. این چه عملی است که شما دارید می کنید؟ آیا من اینجا باشم و این غذاهای الوان را بخورم در حالی که از مردمی که آنجا هستند (اشاره به سمت حرم حضرت رضا (علیه السلام)) و من را به عنوان نخست وزیر روی دست می گیرند و مرا به عنوان حزب اللهی می شناسند اطلاعی نداشته باشم، آیا معنی حزب اللهی این است؟ این طوری ما باید نمونه باشیم؟
وبدین طریق او را ضمن راهنمایی مورد ملامت قرار داد.

برگرفته از سیره شهید رجایی


اسلام ناب

خانه پدر رییس‌جمهور!

از خاطرات مقام معظم رهبری

در دوران ریاستجمهورى که مرحوم پدر و مادرم در منزل خودشان زندگى می‌کردند، هیچوقت به ذهن هیچکس - نه به ذهن آنها، و نه به ذهن ما - خطور نمی‌کرد که حالا مثلاً چون ما رییسجمهور هستیم، دستى بر این خانه بکشیم و آن را تعمیرى بکنیم. حتى هنگامى که یکى از همسایه‏هاى ما در این‏جا ساختمان بلندى ایجاد کرده بود که بر این حیاط مشرف بود و مادر ما هم نمى‏توانست دیگر بدون چادر در حیاط راه برود، بعضى از دوستان گفتند خوب است شما بگویید این کار را نکنند؛ ما پیغام دادیم، دیدیم که گوش نکردند! اما راه قانونى هم نداشتیم؛ یعنى آن‏قدر داعى و انگیزه پیدا نشد که به آن همسایه فشار بیاورند که خانه‏ات را مثلاً یک متر کوتاه‏تر درست کن. این از آن چیزهایى است که در یک نظام و در یک کشور، براى همه مایهی خشنودى و دلگرمى است. مقامات دنیوى و امکانات مادى موجب نمى‏شود که اشخاص وضع شخصى خودشان را با وضع عمومى اشتباه بگیرند و فکر کنند که باید در رفاه بیشترى زندگى کنند.


به نقل از وبلاگ طلاب خیابانی

روی برگه نوشت قالی باف ، دخترک گرچه بوریا باف است

چشمهای سیاه و مرمری اش ، بغض سنگ است و باز شفاف است

 

پیش فرمانده رفت مادر پیر ، حاج محسن بیا و کاری کن!

یکی از بچه ها شهید شده ، آن یکی چند سال علاف است!

 

عطر پیراهنش رها در باد ، روزنامه مچاله در دستش

باور فقر چشم ماتش نیست ، پول این روزنامه اسراف است

 

توسعه – علم – حزب – آزادی ، در تلاقی تیترهای سیاه

بحث شد بین او راننده ، دخترک! ساده ای! فقط لاف است!

 

خرد شد ذره ذره امیدش ،  حرف‌های سخیف و تکراری

چقدر پیرمرد بی ادب است!؟ چقدر پیرمرد حرّاف است!؟

 

پسرک پوزخند تلخی زد ، این هم از انقلاب‌تان بابا!

شکم مایه دارها سیر است ، دهن پا برهنه ها صاف است!

 

سرفه و خس خس پدر آنگاه ، چشمهای شکفته بر دیوار

عکس آقا، امام، یک جمله : انقلاب شما از الطاف است

 

روی موهای نوجوان لغزید ، دست‌ های پدر که مصنوعی ست

حرف امروز خوشگل بابا ، بیش از اندازه دور از انصاف است

 

پسرم! بر چکاد شانه ی تو ، چشمه ی آفتاب می جوشد

آنک آنک خروش نسل شما ، در تکاپوی سرخ اهداف است

 

پسرم! مثل ما فریب نخور! گول زهد فلان خطیب نخور!

رشته رشته به غرب بسته شده ، ریش هایی که تا سر ناف است

 

قصه‌ی میخ‌ ها و قایق‌ ها ، انقلابی ترین منافق‌ ها

دشمن تو همیشه بیرون نیست ، چشم وا کن ببین در اطراف است

 

گاه حتی بلندی قرآن ، خدعه‌ی آخر معاویه است

گاه حتی بت بزرگ هبل ، مصحف چاپ حج و اوقاف است

 

... وقت شام است، بحث را تمام کنید! جانمی جان! غذای مامانی

گرچه این سفره ها زگوشت تهی ست ، قرمه سبزی هنوز با قاف است.